Pre nekoliko dana sam dobio poziv najvećeg domaćeg lanca supermarketa DIS da pregledam nekoliko njihovih prodajnih objekata i dam predloge i rešenja za uređenje i unapređenje određenih prodajnih segmenata. Ulazim u njihov supermarket u Beogradu i primećujem uobičajene stvari, ponešto je baš fino, nešto ćemo da menjamo. Standardna priča. A onda na jednom od promo rafova sam uočio zanimljivu paletu proizvoda koju ne prepoznajem na prvi pogled. Prilazim i shvatam da je DIS razvio više od 50 novih proizvoda pod zajedničkim nazivom „Ukusi Srbije“. U DIS-u su odlučili da građanima ponude najbolje srpske tradicionalne proizvode sa tradicionalnim imenima.
Zamislite da vas neko ponudi pitom potrpačom od seljačkih kora sa sirom „Milšom“, domaćom štrudlom sa višnjama „Jevrosimom“ ili sirupom od zove „Sladoje“. U navali stranih, kratkih i strancima lako izgovorljivih imena (jer svaki roditelj želi svom detetu najbolje, a to je uglavnom da se tornja odavde) ta naša stara imena su toliko lepa i zaboravljena da je pravo zadovoljstvo videti ih na autentičnim domaćim proizvodima. To je ono što se zove proces brendiranja i stvaranja identiteta kod jednog zbunjenog naroda. Rakija šljivovica se zove „Razumenka“, a med sa orasima je „Stojak“ naziv koji izaziva osmehe kod kupaca.
Počev od svedenog logo-a, pa do svakog individualnog rešenja za pakovanje sa brčićima u raznim bojama pakovanja privlače svojom lepotom i jednostavnošću. Prelepo!
Prema rečima ljudi iz DIS-a, proizvodi su birani tako da su pravljeni isključivo od domaćeg voća, povrća i žitarica, u domaćim fabrikama, po tradicionalnoj recepturi uz poštovanje najstrožih propisa o bezbednosti tehnoloških procesa.
DIS je početkom godine pokrenuo veliku akciju „Kupuj domaće u domaćoj trgovini“ s ciljem podsticanja kupovine domaćih proizvoda. Iako po opredeljenju sebe svrstavam među građane sveta u današnjem svetu liberalnog kapitalizma i generalno lošeg stanja svetske ekonomije ovakvi projekti omogućuju kvalitetnom domaćem proizvođaću da svoj proizvod plasira ravnopravno sa ostalim velikim proizvođačima prehrambenih proizvoda. Samo napred, pozdravljam!
zna li se mozda ko je radio dizajn?
ReplyDeletepozz
I mene zanima, pa čim budem imao informaciju, proslediću je.
Deletenavodno su sve osmislili ljudi koji rade marketing u DIS-u, njih ukupno ima 10tak
ReplyDeleteFenomenalno!
ReplyDelete